Solidaryca – fenomen komunikacyjny
prof. Tomasz Bierkowski
Pełny opis rezultatów i sposobów ich wykorzystania
Projekt badawczy został zwieńczony publikacjami naukowymi w j. angielskim i polskim pt. „Solidaryca – fenomen komunikacyjny i
społeczny”;. Termin opublikowania pokrył się z wydaniem książki będącej rezultatem badań dr A. Szydłowskiej również poświęconych solidarycy, co spowodowało rozpoczęcie dyskursu o tej samej tematyce pośród teoretyków dizajnu i projektowania.
Ponadto upowszechnienie wyników badań nastąpiło poprzez:
- rozesłanie publikacji do czołowych instytucji oraz osób zajmujących się omawianą problematyką (m.in.:
Design Museum London, Rhode Island School of Design, Centrum Solidarności w Gdańsku, Delegatura IPN
w Szczecinie), - wygłoszenie referatu na międzynarodowej konferencji Wrocław Type Forum 2018,
- wywiad w publikacji naukowej pt. „Świadomość projektanta” w: Typohistorie. Wywiady i artykuły o typografii i
projektowaniu pisma, wyd. ASP we Wrocławiu, Wrocław 2019 - uzyskane wyróżnienia i nominacje w ważniejszych konkursach projektowych w Polsce,
- udział w wystawach pokonkursowych,
- prezentację rezultatów na wystawach międzynarodowych,
- prezentację rezultatów na wykładach w uczelniach zagranicznych (m.in.: USA, Turcja, Wlk. Brytania),
- rozpoczęcie interdyscyplinarnej współpracy naukowej nad kolejnym projektem badawczym.
Opis najważniejszych założeń, celów i metod