Topografia wojny
Tytułowa „Topografia wojny” przedstawiona jest jako zjawisko określające nierzeczywistość wojenną, metaforyczne pole walki, zasymulowaną przestrzeń czasów nam współczesnych. Temat ten spaja i łączy dynamiczną i rozległą tematykę odnoszącą się do zjawiska odrealnienia wojny.
W dzisiejszych czasach wojna, sektor zbrojeniowy razem z działem nowych technologii oraz rozrywki, stwarzają możliwość generowania nowej rzeczywistości. Problem ten, zaprezentowany za pomocą graficznego medium, opowiada i buduje na wielu płaszczyznach metaforyczną przestrzeń topografii wojny. Ukazana niczym graficzny interface, interpretacja kompozycji multimedialnej, swoistej gry wojennej i beztroskiej układanki, łączy w sobie tradycyjne techniki druku ze współczesnym schematem obrazowania cyfrowego.
Ta konsekwentna kompozycja powstała na bazie nieograniczonych możliwości kreacji wynikających z połączenia wartości klasycznych technik graficznych i najnowszych technologii. Prowokuje i zarazem zaciera granice pomiędzy światem realnym a wirtualnym, zjawisko to ma bowiem możliwość zaistnienia i materializacji również w procesie twórczym.
Chęć przeniesienia na pole sztuki zagadnień wynikających z ewolucji aktualnych działań zbrojnych i politycznych związana jest z potrzebą zwrócenia uwagi na uwarunkowania i kadry wydarzeń ze świata oraz przede wszystkim na problem wojny odrealnionej. Wojny, którą – precyzując – określam jako wszelkie niczym nieograniczone działania militarne, toczące się jednocześnie w przestrzeni realnej, fikcyjnej, medialnej, wirtualnej lub zasymulowanej i wykreowanej, przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć technologicznych, w tym komputeryzacji, sztucznej inteligencji i robotyzacji. Tworzy ona swoisty paradoks wynikający ze specyfiki czasów współczesnych: wzajemnej wymiany pomiędzy sferą rozrywki, sferą wizualnych doznań a problemami ewoluujących technologii działań zbrojnych. Jest nią wykreowany świat, w którym prawdziwe cierpienie, śmierć i okrucieństwa wojen zostają zepchnięte na dalszy plan, ulegają stopniowemu rozmyciu, dokonując fikcjonalizacji świata współczesnego.